Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
Het lijkt me totaal geen geheim dat de consumptie van veel (rood) vlees gelinkt is aan kanker. Dat komt dikwijls in de media en kan niet doodgezwegen worden.
Dat de conventionele geneeskunde zo ineffectief zou zijn met hun kankerbehandeling zoals in die youtube reportage wordt beweerd betwijfel ik echter ook. De laatste decennia zijn ze op dat vlak enorm vooruit gegaan. Ik ben zeker geen voorstander van de reguliere geneeskunde maar ze totaal afschrijven doe ik zeker ook niet. Kankerbestrijding is meer en meer effectief aan het worden.
Het is natuurlijk de logica zelve dat je kanker beter kan voorkomen dan genezen en indien zoiets mogelijk is door je voedingspatroon aan te passen dan is dat zeker een aanrader. Vleesconsumptie is iets wat sowieso al zwaar belastend is voor het milieu dus kan minder vlees consumeren enkel maar positief zijn.
|
Rood vlees op zich is niet zo ongezond integendeel. Het zijn vooral sigaretten en alcohol die doders zijn. Gevolgd door de industriële rotzooi de men vind in de supermarkten, klaargemaakte schotels en fastfood allerhande.
Kanker is ook geen zekerheid. Je kan je ganse leven gezond leven en toch kanker krijgen