Los bericht bekijken
Oud 15 september 2014, 15:29   #31
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik denk dat je vergelijking niet op gaat. In Vietnamstonden alle Vietnamezen achter de Vietkong. Dat is in Syrië en Irak niet het geval. Daar wordt de IS ook aangevallen door de lokale inwoners.
En toch is gebleken dat massale bombardementen in Vietnam de zaak daar niet opgelost hebben. De Amerikanen zijn daar met de staart tussen de benen moeten afdruipen.

En de IS wordt niet door alle lokale inwoners aangevallen; het is daar een wespennest van allerlei stammen: Soennieten, Sjijieten, Jezidi,Koerden, etc, elk met eigen doelstellingen, belangen en dada's. Begin daar maar eens "chirurgisch" te bombarderen. Het is weer wachten tot ze daar de verkeerde wijk/dorp/nederzetting platgooien. (ik hoop daar niet op, he!)

Ik moet altijd lachen wanneer er op het nieuws filmkes getoond worden waar 1 SI pantserwagen of pickup inclusief de inzittende baardapen met uiterste precisie tot moes gereduceerd wordt: dat is de naam speldeprik nog niet waard.

Een beweeglijk guerillaleger kun je maar echt grondig uitroken met grondtroepen. Maar dat zal vele doden met zich meebrengen, en dat mogen geen westerse doden zijn.
Nogmaals: ik hoop dat ik verkeerd ben, in dat geval zal ik hier publiekelijk mijn klak opeten
Wapper is offline