Los bericht bekijken
Oud 17 september 2014, 08:22   #252
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Secessie, hetgeen Vlaanderen dan weer wel voor zichzelf opeist, wordt internationaal niet aanvaard.

Ge moet de conclusies bij uw eigen linken ook eens ff lezen.
Ik heb dat werkstuk gelezen en ik heb drie opmerkingen:

1. De studie laat duidelijk zien dat er gevallen zijn waarin secessie in het ene geval wel en in het andere geval niet erkend wordt. Je kan dus niet zomaar stellen dat het voor Vlaanderen internationaal niet aanvaard zal worden. Daar zitten we met strategie nummer 1 om gelijk te halen als je geen gelijk hebt uit The Art of Controversion van Arthur Schopenhauer: This consists in carrying your opponent’s proposition beyond its natural limits.

2. De Britse regering erkent openlijk het recht op secessie van Schotland als de Schotten daar morgen voor zouden stemmen. Even afwachten dus, maar het recht op secessie wordt hoe dan ook niet miskend.

3. De secessie van de zuidelijke Nederlanden werd internationaal wel erkend, zelfs al is die helemaal niet op een demokratische manier tot stand gekomen: slechts 2% van de bevolking duwde dat de goegemeente door de strot en de "legitimatie" ervan gebeurde na manipulatie van het cijnsstelsel, gepaard met een grondige "ethnic cleansing" waar we vandaag met afgrijzen tegenaan kijken waar dat nog gebeurt. In wezen was het nog min nog meer dan een een staatsgreep. Dat heeft de erkenning niet tegengehouden.

Ik moet Knuppel bedanken voor het vermelden van deze studie.
Leo is offline   Met citaat antwoorden