Los bericht bekijken
Oud 20 september 2014, 11:39   #286
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dit zou wel eens de verklaring kunnen zijn want er rijden inderdaad bijna geen fietsers op Sicilie.
Idd, en de rest van de zwakke weggebruikers (voetgangers, bromfietsen, moto´s) onderschatten de zware voertuigen niet zo als in "watjesland".

Fietsen zou in de regel algemeen wel onveiliger zijn in Italië, dat geen specifiek fietsland is en ook niet zo de nodige infrastructurele voorzieningen heeft vergeleken met typische fietslanden (Denemarken, Nederland, enz...).

Even eens googlen naar "veelzeggende" statistieken:
vooral de tweede grafiek is interessant met het aantal fietsdoden/per aantal fietsers. Het aantal kms per fietser wordt natuurlijk niet bijgehouden.
Maar we hebben toch al een grof idee in welke landen fietsveiligheid hoog aangeschreven staat, als we alle grafieken bekijken (en de link te lezen)

Citaat:
http://road.cc/content/news/84883-uk...riendly-nation
[...]
Modal share


No surprise that the Netherlands and Denmark are at the business end, but Hungary have sneaked into second place with a modal share of approaching 20% - who knew? The UK is languishing seventh from bottom. The ECF's calculation of each country's modal share is based on a European-wide survey rather than national government statistics.

Safety


You do NOT want to be spending too much time cycling around Cyprus, it would appear from these stats. It has over three times the casualty rate of any other country included. We're mid-table. Figures for this were calculated by muliplying modal share by the population of the country and then dividing the number of cyclists killed by the population of cyclists to get what the ECF term a "relative safety index".

Cycling Tourism


As quite a densely populated country with a small modal share, it's not hard to see whay we'd be at the bottom end of this one; although leisure cycling and transport cycling aren't intrinsically linked (the Finns top the table here but not in modal share) more regular cyclists seems to correlate fairly well with more leisure journeys too.

Bicycle Market


We're fifth here. The UK has always has a fairly strong bike market, although it's tended to be dominated by lower-end products and it's clear from the other graphs that lots of bike sales doesn't automatically mean lots of bike journeys. [...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2014 om 12:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden