Los bericht bekijken
Oud 30 september 2014, 06:05   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Thumbs up Belgen willen rookverbod in de wagen

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Zo'n 67 procent van de Belgen is voorstander van een rookverbod in de wagen. Dat blijkt uit een rondvraag van de Stichting Tegen Kanker, zo bericht De Morgen. "Het draagvlak is er, maar politiek blijft het stil."
Ik herinner mij nog in mijn jeugdjaren onze reizen richting Menton (Frankrijk) gezeten zijnde vanachter in de wagen, mijn vader heftig aan een 'dure' Havanna sigaar lurkende met als gevolg dat ik 'kapot' ging van de hoofdpijn na een tijdje.

Mijn lieve vader die uiteindelijk met het roken is weten te kunnen stoppen biedt nog steeds zijn verontschuldigingen aan en zegt, ik weet nu wat je meegemaakt hebt in de wagen vol rook.

Zo zie je maar ...

Sfeerbeeld in het verkeer

Vrouwtje met SUV/Jeep heftig in de weer met haar GSM, andere hand een sigaret, de kinderen heftig heen en weer springende op de achterbank en een hond die even met graagte meedoet met de kinderen.

De gerookte -en niet gerookte long.

Maar we mogen niet met stenen gooien naar de rokers daar ook zij de lege staatskas weten te spijzen.

Een hele handel: ziekenhuizen, dokters, doodskisten, bloemen ...