Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol
Het VK heeft geen grondwet
Uiteraard zal het een statement over het ondemocratische Spanje zijn. Dat het referendum van Spanje niet mag dat wisten ze in Barcelona al lang, en ik geloof niet dat ze daar niet op voorbereid waren.
Artur Mas speelt het eigenlijk tactisch heel goed: hij dwingt de Spaanse staat tot het uiterste en eigent zichzelf het imago van redelijk staatsman toe die er alles aan doet om de zaken ordelijk en legaal te regelen. Ik denk dat hij net op een 'non' rekende van Madrid. Nu toont hij aan de Catalanen exact datgene wat hij moest aantonen: Spanje is geen democratie en is fundamenteel anti-Catalaans. Hij zal uiteindelijk tegen zijn stemmers én tegen Europa kunnen zeggen: "kijk ik heb mijn best gedaan om tot een vergelijk te komen maar Spanje is voor geen enkele rede vatbaar."
Vandaag zijn er ongetwijfeld weer duizenden "si-"stemmers bij gekomen.
Wat ik wel zeer bedenkelijk vind is het oorverdovend stilzwijgen van de rest van de Europese bevolking. Zoals gewoonlijk.
|
Dat is dan goed voor die "si" happening. Helaas een scheet in een fles zonder enkele democratische waarde. Wat Artur Mas betreft nog niet één Europeaan op honderd weet wie die man is. U moet dit separatisten forum niet vergelijken met the real world outside.