Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2014, 15:28   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat was de bedoeling denk ik.
En ik voel op veel plaatsen aan dat het te laag is, maar soms moet ik wel toegeven dat er een reden kan zijn om de snelheid te verlagen op die plaats.
Voor een rotonde, (vb a)) te nemen is 90 kmh idd teveel.

Sorry hé, maar als men bestuurders behandeld als apen rijden ze als apen.
Een algemene snelheidsregel max-snelheid is de max-snelheid en niet de kruissnelheid, men moet altijd en overal zijn snelheid aanpassen (art 10.1.1.) onder de limiet natuurlijk, als het tenminste een limiet is...

En uitzonderingen op bepaalde gevaarlijke plaatsen worden enkel door gevaarsborden aangeduid en niet door snelheidsverbodsborden wat strikt verboden is (behalve bij schoolzone 30 kmh of in combinatie met gevaarsbord A23 schoolgaande kinderen)

Citaat:
9.9. Verkeersbord C43.


1° Dit verkeersbord mag niet gebruikt worden op plaatsen waar :

a) de bijzondere plaatsgesteldheid duidelijk een snelheidsvermindering oplegt;

b) waar een gevaarsbord kan gebruikt worden behalve wat betreft het gevaarsbord A23 ...]
http://wegcode.be/wetteksten/secties...76/864-hs2art9
Zoals ik al dikwijls schreef zorg er eerst eens voor dat de bestaande wetten (wel MB) voor de wegbeheerder ook nageleefd worden, want op basis van die wetten moeten er betere wetten komen...

Er bestaan trouwens zo´n 30 gevaarsborden:

Citaat:
66.4. De gevaarsborden worden hierna afgebeeld.

A1a. Gevaarlijke bocht.
Bocht naar links.
A1b. Gevaarlijke bocht.
Bocht naar rechts.
A1c. Gevaarlijke bocht.
Dubbele bocht of opeenvolging van meer dan twee bochten, de eerste naar links.
A1d. Gevaarlijke bocht.
Dubbele bocht of opeenvolging van meer dan twee bochten, de eerste naar rechts.
A3. Gevaarlijke daling.
A5. Steile helling.
A7a. Rijbaanversmalling.
A7b. Rijbaanversmalling.
A7c. Rijbaanversmalling.
A9. Beweegbare brug.
A11. Uitweg op een kaai of een oever.
A13. Uitholling overdwars of ezelsrug.
A14. Verhoogde inrichting(en).

A15. Glibberige rijbaan.

Het onderbord van volgend model mag gebruikt worden om aan te duiden dat de weg glad kan zijn ten gevolge van ijzel of sneeuw.
A17. Kiezelprojectie.
A19. Vallende stenen.
A21. Oversteekplaats voor voetgangers.
A23. Plaats waar speciaal veel kinderen komen.
A25. Oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen of plaats waar die bestuurders van een fietspad op de rijbaan komen.
A27. Doortocht van groot wild.
A29. Doortocht van vee.
A31. Werken.
A33. Verkeerslichten.
A35. Overtocht van vliegtuigen op geringe hoogte.
A37. Zijwind.
A39. Verkeer toegelaten in twee richtingen na een gedeelte van de rijbaan met eenrichtingsverkeer.
A41. Overweg met slagbomen.
A43. Overweg zonder slagbomen.
A45. Overweg voor enkel spoor.
A47. Overweg voor twee of meer sporen.
A49. Kruising van een openbare weg door een of meer in de rijbaan aangelegde sporen.
A51. Gevaar dat niet door een speciaal symbool wordt bepaald.
Een onderbord duidt de aard van het gevaar aan




Setting Speed Limits: Yesterday, Today and Tomorrow
Presented CTCDC Meeting 02/23/2006

Federal Highway Administration
Report No. FHWA/RD-85/096 Technical Summary, "Synthesis of Speed Zoning Practice" which states:
"Based on the best available evidence, the speed limit should be set at the speed driven by 85 to 90 percent of the free-moving vehicles rounded up to the next 5 mph increment. This method results in speed limits that are not only acceptable to a majority of the motorists, but also fall within the speed range where accident risk is lowest.”

“No other factors need to be considered since they are reflected in the drivers speed choice.”

The following FHWA chart, which accompanied this summary, shows the reasonable and safe speed to be up to 16 miles per hour over the average speed. Most speed limits are posted below the average speed.

http://www.hwysafety.com/BHSPI_Setti...CDC_060223.htm

V85 : http://wiki.infopolitie.nl/index.php/V85
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2014 om 15:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden