Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Dat is inderdaad wat de islam met het denken van een mens doet.
|
Voor die haat hebben ze de islam niet nodig, ze hebben er alle reden toe
Citaat:
Mensen aangezet door een fout idee. De oorzaak van de ellende is dus die idee.
|
Gewelddadige bezettingen is vooral een westers verschijnsel in die regio.
Citaat:
En altijd maar blijven beweren dat de islam "peace" betekent
|
Wie beweren dat ? ik niet in ieder geval
Citaat:
Je hebt moslims die de de islam niet, slechts gedeeltelijk of helemaal volgen en niet slechts een stukje ervan.
|
Ik wijs op verschil in interpretatie van de gehele islam! Daar is sprake van zoals we dat ook bij andere geloven zien.
Citaat:
Jihadis die geweld gebruiken kan je neerschieten, moet je neerschieten. Diegenen die (nog) geen geweld gebruiken moet men niet bepamperen zoals men nu doet doch volop de islam bekritiseren, debatten op radio en tv, de nare waarheid van de islam open en bloot vertellen terwijl zij hun ideologie trachten te verdedigen. Ik had destijds een uit het Engels vertaald stuk van Ali Sina hier gepost, even zoeken, dan hoef ik het allemaal niet weer te herhalen. Hier is het. De aanpak van het islamprobleem.
|
Hier in zie ik extreme hypocrisie!
Totale blindheid voor wat wij als westen zelf aan geweld gebruiken.
Citaat:
Een moslim heeft vele dingen met elkaar gemeen anders zouden zij zich geen moslim meer noemen.
|
In dat geval moet u heel veel mensen van uw lijst met moslims schrappen.
Citaat:
Eentje die slechts gedeeltelijk de islam volgt kan op een dag besluiten de islam helemaal te volgen (radicaliseren noemen ze dat).
|
U kunt duidelijk niet bevatten dat er verschillende interpretaties van de islam bestaan.
Citaat:
Wat ik doe is zeggen en schrijven wat in de islamitische bronteksten staat.
|
Hetgeen totaal geen inzicht geeft vanwege al die verschillende interpretaties.
Citaat:
Een moslim kan niet tegen de sharia zijn zegt Abou jahjah.
|
Maar zijn ze er ook allemaal voor ? bovendien ook de sharia is multi-interpretabel.
Er is een evident verband tussen radicaliseren en westerse interventies (welke niet minder radicaal zijn )
The National Consortium for the Study of Terrorism and Responses to Terrorism (START) Global Terrorism Database – part of a joint government-university program on terrorism - is hosted at the University of Maryland.
http://www.washingtonsblog.com/2013/...terrorism.html
New research provides strong evidence that suicide terrorism such as that of 9/11 is particularly sensitive to foreign military occupation,
and not Islamic fundamentalism or any ideology independent of this crucial circumstance. Although this pattern began to emerge in the 1980s and 1990s, a wealth of new data presents a powerful picture.
Terrorisme wereldwijd :