Ja,hoe logische kan die titel zijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094
Uiteraard blokt de krant iets anders:
Nergens zoveel subsidies voor bedrijfsauto’s als bij ons
En mijne heren: vergeten we eventjes handig de subsidies voor alle dienstwagens te vermelden.
Het is tijd dat we een eenheidsstelsel uitwerken voor de auto's, waarin we beginnen met de ambtenaren ook het voordeel in natura te belasten voor alle dienstwagens. En dat we tegelijkertijd het privégebruik van lichte vracht wagens mee in het bad nemen.
Laten we de afschrijfbare massa van die wagens dan maar gebruiken om een algeheel verlaging in het belastingstarief te bekomen, inclusief de complete context zoals hierboven vermeld.
Aangezien de subsidie voor wagens wegvalt, kun in éénruk ook gedacht worden aan het afschaffen van alle subsidies voor het openbaar vervoer, zodat daar terug geen concurrentievervalsing optreedt. Bovendien vraag ik mij af waarom er geen 25% BTW moet betaald worden op het etiket van de spoorwegen. Laten we vaneerstkeer ook het openbaar vervoer op een normale manier belasten.
dan worden we misschien niet meer de belastingskampioen en tegelijkertijd zijn we dan niet meer de kampioen lasten op arbeid, en moet de oeso zich geen zorgen meer maken over de subisidie van bedrijfswagens.