Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94
Nou nou, denk je nu echt dat ze zo'n uren invoeren als er géén enkele senior naar vraagt?
Trouwens, ik heb géén probleem met dat seniorenzwemmen. Alleen vind ik het ongelooflijk idioot dat er hier niemand een probleem mee heeft, maar van zodra er speciale vrouwenuren ingevoerd worden staat héél dit forum op zijn kop. Dat is ronduit belachelijk en inconsequent! Het mechanisme van beiden is exact hetzelfde, en elk argument dat tegen dat vrouwenuur kan ingebracht worden, geldt evenzeer tegen dat seniorenzwemmen.
En als mensen mij hier verwijten dat ik 'fantasieverhaaltjes' fabriceer, terwijl de naakte feiten die hen tegenspreken vlak voor hun neus staan, dan roep ik ja. Als je daar problemen mee hebt, moet je maar zorgen dat je zo geen dommigheden over mij vertelt. Simple as that.
|
Omdat vrouwen of senioren uren dan ook totaal verschillende zaken zijn.
Alle senioren kunnen gaan zwemmen, ongeacht geslacht, wat bij enkel vrouwen dus niet het geval is.
De reden waarom men dit doet is omdat veel ouderen langzamer zijn, zich minder zeker voelen in het water en vaak in groep komen uit rusthuizen of dienstencentra.
Wanneer zij op uren komen waarin veel andere bezoekers in het water zijn, durven ze vaak niet. Omdat ze langzamer zijn, minder snel nog reageren.
Maar met enkel vrouwen is dit een totaal ander verhaal, dat gebeurt omdat bepaalde groepen apartheid eisen zoals in hun cultuur gebruikelijk is, het sociale verkeer tussen mannen en vrouwen moet gescheiden zijn en daarom staat zwemmen voor senioren niet en enkel voor vrouwen wel integratie in de weg en is het laatste wel en het eerste geen discriminatie.
Mee nu? Mooi