Dat latent racisme zoals ze het noemt is echt wel aanwezig. Alleen geeft ze het naar mijn mening de verkeerde benaming. Ten eerste is het niet latent: de opmerkingen en gedragingen zijn zeer duidelijk en openlijk.
Ten tweede is het niet echt racisme: want deze idiote mensen hebben met iedereen die anders is een probleem, maar vooral met zichzelf! Een mens die zich goed in z'n vel voelt probeert een ander mens geen slecht gevoel te geven. Zelfs als je van hun eigen 'soort' bent en toevallig een wat raar/afwijkend uiterlijk of bijv. een lelijke kop hebt dan zul je het ook geweten hebben hoor. Zelfde soort opmerkingen, zelfde soort gedrag. Ze hebben een probleem met alles en iedereen die anders is en zwakker lijkt dan hen, afkomst is voor hen enkel een makkelijke manier om hun slachtoffers/pispalen te kiezen, maar niet noodzakelijk.
Mensen die getuige zijn van dit soort taferelen zoals jouw voorbeeld in de supermarkt zouden aan de bullebakken in kwestie moeten duidelijk maken dat zoiets niet sociaal wenselijk is i.p.v. het gewoon te negeren of in groep weg te lachen. Want bembem, de meerderheid keurt dit soort gedrag af, ook al tonen ze het niet. En ja, daar maak ik me zelf soms ook schuldig aan: het allemaal gewoon negeren ipv er tegenin te gaan.
Laatst gewijzigd door Lance : 6 oktober 2014 om 13:54.
|