Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Mja dat is wel onzin. Ik werk ook veel thuis (heb ik zelfs contractueel recht op en mijn werkgever vergoed ook mijn internet + stroom (voor een deel)). Toetsen kunnen ook thuis verbeterd worden.
|
Akkoord. Het voorstel van onze vriend is/was maar een kleuterklas-voorstel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als men eens begint met die benoemingen af te schaffen en het leerkrachtenberoep veel aantrekkelijker te maken voor jongeren...dan zijn we al een heel eind verder. Nu is die benoeming zo het ultieme doel van een leerkracht. Het ultieme doel zou iets anders moeten zijn, zoals bijvoorbeeld het schrijven van een handboek of uw vakbekwaamheid op een hoog niveau te krijgen....
|
Spreek eens met zo'n beginnende leerkracht.
Hij/zij weet dat hij/zij kan beginnen "de eerste dag na de Paasvakantie", maar slechts tot aan de 1°juli; en dan misschien weer van 1 september tot misschien 1 november ... en dan verder mogelijks ook weer in een andere school, of ... niet ...
Terwijl hij/zij op zijn pc een vacature bekijkt in de privé, waarvan duidelijk is dat die werkgever iemand nodig heeft die, als blijkt na de proefperiode het ok is, aangeworven blijft zolang er geen ontslag om economische redenen moet gebeuren.
De jongere leerkracht aast dus niet zozeer op die ouderwetse vaste benoeming, maar wel op een (financiële) erkenning van zijn/haar vaardigheden en prestaties.
.