Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
en waarover gaat het dan?
ik volg Guinevere inderdaad in de gedachtegang dat allochtonen (meer bepaald Maghrebijnen) in een slecht daglicht worden gesteld omwille van de zogezegde slechte Islam, iets wat ik weerlegd heb met het vb. van Indonesië te citeren
ontkennen dat de gemiddelde Marokkaanse familie goede intenties met z'n kinderen heeft, is hetzelfde als beweren dat ieder autochtoons Belgisch gezin de Bijbel strikt en blindelings volgt en bvb. fel gekant zou zijn tegen kwesties als abortus, euthanasie etc.
|
Natuurlijk hebben Marokkaanse families even goede intenties dan anderen die hun kinderen opvoeden, maar dat is helemaal niet het discussiepunt.
Wel de resultaten die er zijn, ondanks die goede intenties! En dan kunt u niet ontkennen dat de verschillen boekdelen spreken, hou dus op met dat gemekker over discriminatie en rascisme en gebruik uw verstand.
1. Er is binnen veel Marokkaanse gezinnen verschil tussen opvoeding meisjes en jongens, vaak spreken niet beide ouders de taal en daar gebeurt weinig in. De controle op meisjes is erg groot en op jongens helemaal niet, wat die utspoken, zolang dat maar niet binnen eigen groep gebeurt, daar trekken ouders zich weinig van aan. Vaders verwoordden het als volgt" ik voed op tot aan de voordeur en daarbuiten is het voor de samenleving".
Het hoeft geen betoog dat je dan jongeren krijgt die terecht komen in straat criminaliteit, de school verlaten zonder diploma en wat later ook nog eens trouwen met de zoveelste Fatima die met meegebrachte achterstand binnen de kortste keren teveel kinderen krijgt, van een man die niets heeft geinvesteerd in een toekomst, ze mag al blij zijn indien hij enkel werkloos is en niet zijn carriere als crimineel of drugsgebruiker verder heeft uitgebouwd.
Geldt dit voor alle Marokkanen? Gelukkig niet maar voor teveel wel, de meerderheid zit met achterstand, op een of meerdere vlakken en ondernemen te weinig om dit weg te werken, integendeel, men houdt vast aan gebruiken die de achterstand in stand houden!
Het gaat dus niet over intenties, natuurlijk zijn die van Marokkaanse ouders even goed maar over aanpak en resultaten, hopelijk ziet u dit ooit nog eens in want met gemekker zoals dit van u zijn die mensen niets!