Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2014, 16:28   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vooral Nederwiet is levensgevaarlijk.
Zou onder de harddrugs moeten vallen.
Die twee maten zijn overleden na jarenlang dagelijks blowen.
Beiden kregen ernstige medische problemen tijdens het afkicken (hersenbloeding en longkanker).
Innige deelneming.Ik weet wat het is om een vriend te verliezen.
Nu over die hersenbloeding kan ik niet oordelen..echter dat je van afkicken longkanker zou krijgen lijkt me niet aannemelijk.Longkanker krijg je uiteraard meestal van (veel) roken en zeker als je bedenkt dat de meesten hun cannabis mengen met tabak.Wat veroorzaakte die kanker de Tabak of de Cannabis ? Ik denk dat je vriend sowieso kanker had ontwikkeld ook al had hij niet gaan afkicken.
Nu ben ik de laatste om te beweren dat Cannabis en zeker als het gerookt wordt echt gezond is te noemen.....Maar ja wat is eigenlijk wel gezond ? is alle dagen de Tourmalet oprijden gezond ? Ik heb ook een vriend die zich letterlijk dood heeft gefietst (geen ongeval) naar mijn mening....Overdrijven is nooit goed he....
En ja sommige wietsoorten zijn met de tijd waarchijnlijk veel sterker geworden ( levensgevaarlijk vind ik erg overdreven..er zouden nogal ollanders doodvallen) maar dat is volgens mij vooral een gevolg van het uitblijven van een legalisering.....er is geen controle en je laat de productie in handen van criminelen..die kweken om het geld en gaan de planten opfokken....zo snel mogelijk geld verdienen.Toen alcohol illegaal was had je ook de grootste troep op de markt...alle dagen vielen er toen steendood op straat.
Tegenover je vrienden staan miljoenen mensen die gans hun leven of af en toe probleemloos van cannabis genieten zonder noemenswaardige problemen....Miljoenen mensen genieten van af en toe een glas....al af en toe genieten ze eens van de roes van een beetje te veel alcohol...maar daartegenover staan die 2,5 alcohol doden per jaar waaronder 320.000 jongeren....Het product (drugs)op zich is meestal niet zo gevaarlijk het is de manier waarop je ermee omgaat dat het gevaarlijk kan maken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2014 om 16:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden