Discussie: De TAALGRENS
Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2014, 10:45   #880
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onze windhaan, het Oosten:

In de ene discussie affirmeert hij zich als Vlaming, om het dan weer wat verder af te doen als nonsens.
En? Ik zie daar helemaal geen contradictie in. Ik heb gezegd dat ik me neerleg bij de nieuwe indeling van het nu Federale België. Deze nieuwe indeling bevat nu eenmaal de onhistorische benaming en pars pro toto 'Vlaanderen'. En de inwoners van dat gebied noemt men dan zogezegd 'Vlamingen'. Een term die dan slaat op de 'Nederlandssprekende Belgen'. Een term die beter de lading dekt. Want de echte Vlamingen bevinden zich in Oost- en West-Vlaanderen.

U kunt dit vergelijken met de term 'Hollanders'. Ook een pars pro toto. En heel wat Nederlanders zijn niet tevreden wanneer men hen 'Hollanders' noemt. Eigenlijk terecht. Maar het is wel een beetje hun eigen fout. Ze lokken het zelf uit. Want als het wereldkampioenschap voetbal plaatsvindt , dan jubelen ze te samen luid 'hup, Holland hup' en wanneer de Nederlanse soldaten gelegerd zijn in Afghanistan, dan heet hun militaire basis 'Kamp Holland'! Tja, dan moet men niet komen klagen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 oktober 2014 om 11:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden