Discussie: Internet moeheid
Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2014, 14:12   #7
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb het nooit goed begrepen waarom mensen soms (m.i. misplaatst) fier lopen op onkunde, onwetendheid, achterlijkheid,....
Stel je voor dat heden ten dage iemand zich heel 'stoer' op de borst klopt omdat hij analfabeet is, en met al dat lezen en schrijven niks wil te maken hebben.
Dat kunnen we ons niet voorstellen.
Toch was het vorige eeuw in sommige kringen bon ton om luidkeels te verkondigen dat je 'altijd fleste voor wiskunde' of 'steeds de laatste van de klas voor Frans was'

Begin jaren tachtig toen de PC schoorvoetend zijn intrede deed had je ook zo een groep die koos voor onwetendheid, of gewilde achterlijkheid: 'aan dat computergedoe deden ze niet mee!'
Toen ze er toch eentje (tweedehands?) op de kop konden tikken, werkend op floppies, moest er zonodig meewarig gedaan worden over harde schijven, cd-romspelers, en later cd-en-DVD-branders.

En eigenlijk houdt het gedoe helemaal niet op, zelfs niet in middens waar laptop, tablet, en GSM gemeengoed zijn, moet nu de smartphone het ontgelden. Hier en daar zelfs nog internet, en al zeker facebook en aanverwante.

Maar ik maak er mij niet druk om.
Ik denk bij mezelf: "Fly with the eagle or scratch with the chickens."
Dat stond vroeger op een poster.
Je kan het nu op je phoon vinden.
Waarom ben je 'onwetend' of 'achterlijk' omdat je geen gsm of smartphone enz. hebt ?
Ik heb die 2 eerste niet, en gebruik internet enkel om hier wat te forummen, info te zoeken en nieuws te lezen. Voor de rest interesseert het me niet. Ik draai nog altijd mee, weet nog altijd over het meeste mee te spreken en bereik ook nog mijn verre sociale contacten als dat nodig is.
Dus, in wat ben ik onwetend/achterlijk ?