Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je kan het keren en draaien zoveel je wil maar dat het 'democratisch bestuur iedereen aangaat', en dat daarom MOET gestemd worden door iedereen, geldt blijkbaar niet voor nationaliteitsweigeraars.
Nu mag jij me uitleggen waarom het uitgerekend de SP-A was die, ondanks deze discriminatie, toch de enige 'Vlaamse' partij was die deze wet door onze strot duwde.
Leg je me in één moeite ook eens uit op welke wijze, de meerderheid van de burgers die deze wet niet wilde, via zijn afgedwongen stem die wet weer kan afschaffen?
Of hoe hij de SP-A kan afstraffen als ze nooit meer te missen is in de eeuwige tripartites van de toekomst?
|
Ik wijk liever niet af van de discussie. De stemplicht bestaat al 100 jaar en ik ben er, om bovengenoemde reden, voorstander van. Het stemrecht voor migranten is bestaat nog maar pas. Ik ben het er bovendien niet volledig eens met de manier waarop dit er is gekomen (ik ben dan ook geen partijslaaf). Ik ga hier dus niet heel het programma van de Sp.a verdedigen. Als je een partij wilt afstraffen, stem je er niet op, simpel. Als je van de tripartites afwil: één oplossing. Stem niet op het VB, waardoor we terug naar 'normale' coalities kunnen. En nu terug naar een discussie over de opkomstplicht?