Morales wint Boliviaanse presidentsverkiezingen 2014
Zo weet u het nog voor uw krant van morgen.
Het MAS wint in 8 van de 9 departementen volgens voorlopige resultaten zojuist bekend gemaakt door het het verkiezingshof, twee uur na het sluiten van de laatste stembureaus op basis van de resultaten toegestuurd vanuit de departementen.
Niet dat ik het vel van de beer te vroeg verkopen wil maar het is onwaarschijnlijk dat deze uitslag niet bevestigd wordt, gezien zowat alle peilingen vooraf Morales een voorsprong van ongeveer 30 % gaven op de tweede, de rijke cementproducent Doria Medina.
Hoe groot is de overwinning en hoe groot was de opkomst? Vragen die later duidelijker worden (ik heb de indruk van een grote opkomst). In ieder geval is alles rustig verlopen vandaag tijdens de verkiezingen op een dag die deed denken aan een zalige zonnige vakantiedag qua sfeer.
Thuis heb ik hesperolletjes gemaakt met kaassaus. Witloof heb ik hier niet, dan maar met achocha in plaats van witloof.
Benieuwd ook of CNN en compagnie de 'Fraude' kaart zullen spelen. Ze hebben jaren aan een stuk de indruk willen geven dat Bolivia een dictatuur is. Hoe gaan ze anders een overwinning van Morales verklaren?
Internationale waarnemers genoeg echter.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 oktober 2014 om 02:15.
|