Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
In een andere draad sprak men even over 'de tijd die achter ons ligt, dat men zei : et pour les flamands, la même chose ..."
Dat deed me herinneren aan wat Theo Francken zei tijdens zijn uiteenzetting op het congres.
Ik citeer uit het regeerakkoord:
In feite toch hemeltergend !! Dat dit nu pas aangekondigd kan worden als "te verwezenlijken tijdens de volgende regeerperiode".
.
|
Ik ben benieuwd of N-VA er écht iets aan gaat veranderen.
Citaat:
In uitvoering van de Lambermont-akkoorden werd er in 2002 een wet gestemd die zegt dat de 140 hoogste federale ambtenaren (die een mandaatfunctie hebben) zes maanden de tijd krijgen om hun kennis van de tweede landstaal te bewijzen, iets wat niet zozeer de Vlamingen dan wel de Franstaligen onder hen hindert. De wet bestaat, dus moet nu al sinds 2002 de bevoegde minister van ambtenarenzaken jaarlijks een speciaal koninklijk besluit ondertekenen dat deze wet buiten werking stelt. Voor deze wet is met Vlaamse toegevingen betaald. In de vorige regering was dat Hendrik Bogaert, nu wordt het N-VA’er Steven Vandeput. Die man zal ondertekenen dat een wet die scheeftrekkingen aangaande taalgebruik in de ambtenarij rechttrekt, niet moet worden uitgevoerd.
|