Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2014, 21:10   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol orie big secrets :d

Nee maar mensen, ik heb me wel degelijk slecht laten adviseren want als ik met de RVA had onderhandeld was ik nu tenminste baas over m'n inkomsten i.e. kreeg ik ze rechtstreeks op m'n rekening gestort ipv. dat het telkens via die advocate dient te passeren die er dan nog eens wat van afpingelt voor zogezegde onvoorziene uitgaven (waar ik uiteindelijk zelf weinig van zie) ..

En Alice, ik ben zelfs nog niet eens aan het afbetalen, dat wordt pas gedaan als ik werk heb, en laat dat nou zijn waar het wringt, immers vind ik omwille van de crisis niets .. en ik zit wel degelijk in 'collectieve schuldenregeling' want ik had ook een aantal achterstallige energiefacturen die men dan maar bij mijn dossier heeft gekwakt, echter ben ik nergens kredieten/leningen aangegaan (zo verstandig ben ik wel), doch is het een bittere pil van te beseffen dat ik het evengoed wel had kunnen gedaan hebben vermits ik nu in een procedure zit die in feite in het leven geroepen is voor mensen die maar kredieten en leningen aangaan alsof het niets is terwijl ikzelf dat dus nooit heb gedaan!!!!

Eigenlijk word ik dubbel gestraft door het systeem:
1. valselijk van fraude beticht
2. een verkeerde procedure aangepraat krijgen door het Ocmw - dienst schuldbemiddeling, en nog dieper in de shit belanden ...
U heeft geen kinderen, en schuld bij de RVA omwille van een " slecht aangegeven gezinsituatie" zo meldde u eerder.
Met andere woorden, u woonde samen met iemand die inkomsten had en bracht daar de RVA niet van op de hoogte. Dat is fraude en dat weet u zelf ook wel.
U gaat " pas afbetalen" wanneer u werk heeft, dan bent u niet in schuldbemiddeling, want hoe gering inkomsten ook zijn, er is pas sprake van schuldbemiddeling wanneer u ook afbetaald.
U zegt hier in andere discussies niet te willen werken, omdat er dan afbetaald wordt, u kunt onmiddellijk aan de slag in de dienstenshequesector maar gaf dus al aan dit niet te willen, omdat u niet wil dat uw geld naar de schuldbemiddelaar gaat en er afbetaald wordt.

U heeft dus nog andere schulden, energieschulden, de schuldbemiddeling is wel degelijk bedoeld voor mensen zoals u, nu beweren dat u " groot onrecht" wordt aangedaan en u niets te verwijten valt is echt bullshit, u zouden ze zonder enig inkomen mogen zetten zodat u gaat werken, dat kunt u maar u bent gewoon te lui.
Het ocmw deed wat moet, en u heeft een advocaat voor uw bemiddeling? Meestal worden die aangesteld door de arbeidsrechtbank en niet het ocmw. U vertelt hier graag verhaaltjes vrees ik.

Ik denk dat u niet aangaf samen te wonen met iemand met inkomsten, geschorst werd, naar het ocmw ging en dat daar omwille van meerdere schulden via de arbeidsrechtbank een schuldbemiddelaar- advocaat werd aangevraagd, in samenspraak met RVA en dat u wel kunt maar niet wilt werken. Daar heb ik weinig sypathie voor hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden