Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove
Congolezen roken niet alleen jointjes he ..die drinken daar meestal iets bij....En ook zonder die wiet zouden ook die wel in verwikkeld geraken in allerhande geweldplegingen zeker......Het is nogal wiedes dat crapuul crapuul blijft....en dat roken en of drinken plus de rest het er niet beter zal op maken.
Ik verdenk er U van om zelfs nooit een krant te lezen .....de grootste miserie en ellende.....overlast.....alle dagen uitgebreid te lezen....door Alcoholmisbruik.
Een drug die wereldwijd 2,5 miljoen doden waaronder 320.000 jongeren op zijn geweten heeft noemt U MINDER destructief ??
9 op de 10 geweldddadige feiten zijn het gevolg van Alcohol(misbruik) en dan ga jij doodleuk vertellen dat Alcohol de zeden verzacht.Vraag aan iedere politieagent waarmee ze het meest miserie hebben...Inderdaad zatlappen altijd en overal.Het is toch algemeen aangenomen dat Cannabis mensen in de meeste gevallen wat zachtaardiger maakt...of op zijn minst de aggessiviteit niet doet toenemen.
Maar ik heb de indruk dat wat er ook verteld geschreven of beleefd wordt die zatte Nonkel Pros die niet meer op zijn benen kan staan op het huwelijksfeest...met een dubbele tong de grootste onzin uitkraamt....zich agressief opstelt tegenover zijn vrouw....en uiteindelijk al kotsend eindigt op het WC....het voorval zal steeds worden naverteld met de nodige hilariteit.Weet ge nog de Nonkel Pros amaai...hebben wij gelachen dat is toch ne plezante he ... 
Moest er één iemand op dat zelfde feestje zeggen ik drink geen Alcohol ik rook liever af en toe een jointje....hij zou beschuldigd worden van alle zonden ter wereld...een drugsgebruiker in de familie ..wie had dat gedacht ! 
|
Akkoord dat alcohol meer getolereerd wordt dan wiet. Maar de topic-starter wilde vooral waarschuwen dat wiet niet zo onschuldig is als het lijkt. En dat is wel correct.
Laten we de vergelijking tussen alcohol en wiet beter opschorten (ikzelf was daarmee begonnen, maar die vergelijking gaat ons niet verderhelpen).
Het feit is dat er vele aanwijzingen zijn voor het feit dat regelmatige wietrokers op lange termijn een verhoogde kans hebben om psychotisch te worden. En dat is wat ik hier merk.