Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster
1) België is niet groot genoeg voor no speedlimit !!!!
2) Maar ach , laten we de limieten OVERAL afschaffen ,
dus aan scholen , aldaar 300km/h vvvvrrrroem ,
fuck de veiligheid van o.a. kinderen , heb het schijt aan hen ,
Lang leve KONING AUTO 4 EVERYTHING !!!!
|
Waar staat dat te lezen ? Citeer eens uit topicstarter a.u.b., of is dat te moeilijk ? Of zit je weer te trollen met je
utopische overdrijvingen ?
Citaat:
Vertrek 10 minuten eerder met de vastgelegde limieten !!
Wat maken die 10 minuten eerder vertrekken toch uit ??
Ik zie het probleem daarmee niet !!
|
Idd dat zie jij nog altijd niet, jou interesseert onnodig-onveilig tijdverlies niet.
Begrijp je het woord tijdverlies überhaupt ? Reistijdkosten ken je dat woord ?
Citaat:
Now motorists can coast at these faster speeds without being on the constant lookout for radar guns, speed traps and state troopers. Americans have also arrived at their destinations sooner, worth an estimated $30 billion a year in time saved, according to the Cato study.
|
Uit een studie:
Citaat:
Berekende optimale snelheden in kmh, hoofdzakelijk rekening houdend met 4 "kostencomponenten":
A - rijtijdkosten
B - ongevalkosten
C - brandstofkosten
D - schaadstofkosten
prioriteiten:
1. Economie : benzine- | dieselauto
bebouwde kom: 49 | 48,8
gewone weg: 75,8 | 75,9
snelweg: 124,7 | 128,4
2. Rijtijd-Milieu: benzine en dieselauto
bebouwde kom: 60
gewone weg: 100
snelweg: 150
http://www.ots.at/presseaussendung/O...he-tempolimits
|
10´ eerder vertrekken gaat immers niet, je kunt de tijd niet terugdraaien.
Men vertrekt als men klaar is om te vertrekken, of men vertrekt als het plots hoognodig is. Wanneer men aankomt bepaald de gemiddelde snelheid waarmee men van A naar B gereden is, en verder van B naar C, en van C naar D, enz... Of het nu te voet, fiets, auto, ... bus, trein of met het vliegtuig is.
Stel voor nu is het exact 11.11 hr en ik wil iets dringend gaan halen ergens, hoe kan ik dan om 11.01 hr vertrekken ? Vertel eens.
Iedereen weet dat 70 kmh (buiten bbk, gewone weg) en zelfs 120 kmh (autosnelweg) zelfs oneconomische limieten zijn, de 70 kmh zelfs onveilig - omdat het teveel afwijkt van de V85 - , je zou beter eens bepaalde wetenschappelijke studies lezen over snelheidslimieten. Wat je uiteraard niet doet, dus niet jammeren.