Nou moest ik toevallig met het vriendinnetje overstappen in Antwerpen-berchem maar we hadden onze trein gemist. In afwachting dachten we dan maar ergens eens iets te gaan drinken en een wandeling te maken gezien het opmerkelijk zonnig was.
Nog geen 5 minuten verder, in de winkelstraat van Berchem, werd al nageroepen dat m'n partner zich moest sluieren. Nog wat verder riep men naar haar: "vuile modderslet". Ik, net als m'n vriendin zijn, zoals sommigen op dit forum weten, niet autochtoon maar eveneens, ook niet moslim, noch sleuren we met moslim-kleding.
Multicultuur ten top. Alvast toen er een klein parkeerongevalletje gebeurde tussen 2 dikke autochtonen en de boom-wagen van wat "jongeren". Als een ordinaire hond op de frikadel stond half de plaatselijke musumannen-chiro er.
Maar als het hiermee bleef kon men, mits wat tolerantie en begrip voor de achterlijkheid van bepaalde religie-aanhangers, dit toch laten varen.
Hoewel ik het al een paar keer heb gehoord, geloofde ik nooit dat moslims kleine meisjes van amper 3, 4 jaar zouden sluieren op z'n iraans..... Tot nu.
En dan vraag ik mij af wat voor strekking dit wel niet is. Zelfs in de Arabische landen worden meisjes NIET gesluierd tot hun eerste menstruatie (in praktijk tot +- hun 10e). Laat staan dat men op straat woorden roept als "hoer" of "slet" endergerlijke. Deze mensen hebben het nochtans niet slecht, toch zijn ze veel extremer dan hun fundamentalistische broeders in het thuisland.
Enfin, clu van deze thread. Wil je eens wat multiculturele samenleving opsnuiven, een voorsmaakje van de toekomst

, pak je 23 jarige vriendin en spring op de trein naar Berchem. (opgelet: Blanke jongeren dienen minstens 5 jaar te hebben gefitnessed indien met niet wilt dat blank vriendinnetje in't park een groepscursus "integratie" krijgt.)