Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Molukkers hebben lange tijd de Mariniers gehaat en bij de Nijmeegse vierdaagse kwam het tot een vechtpartij.
|
En dacht u dat alle Molukkers er achter stonden destijds, het vermoorden - afmaken - van onschuldige doodgewone Nederlanders (voorgaande kapingen)? Geloof het maar echt niet. Tijdens de Punt had ik een relatie met een Molukse, de onderlinge discussie onder familieleden etc. was bijzonder heftig. Dat het doel de middelen heiligde, afmaken van gewone Nederlandse burgers met familie, kinderen etc. werd zeer zeker niet zondermeer aanvaard.
Het plan van destijds om koningin Juliana te gijzelen was uitermate dom, met name oudere Molukkers zijn zeer getrouw aan het koningshuis.
Kan me nog heel goed een discussie herinneren dat iemand inbracht waarom gewone Nederlanders gijzelen i.p.v. politici?
Een ander opmerking herinner ik me nog steeds. Waarom zou een Nederlander die er niets aan kan doen, waarmee ik misschien op school gezeten heb en elke dag mee aan het werk ben gegijzeld of doodgeschoten moeten worden?