Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2004, 22:24   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Ik heb het ook eens meegemaakt: inbraakpoging in auto.

Hedenmorgen werd ik gecontacteerd door de recherche-afdeling van de politie op de Oudaan in Antwerpen, omtrent een inbraakpoging in mijn auto de voorbije nacht.

Groot was m'n verbazing want ik had deze ochtend toen ik in mijn autootje stapte om naar het werk te rijden, niks gemerkt. Na dat telefoontje ben ik wel mijn auto gaan bekijken en zag ik dat het schuifdak van mijn kleine auto (in PVC-materiaal) inderdaad aan één zijde was opengewrikt maar ik heb het gemakkelijk en snel zelf kunnen herstellen.
Balans: geen enkelijke materiële schade.

Wat was er gebeurd? Dat kwam ik deze middag te weten toen ik een verklaring op het hoofdkantoor van de Politie gelegen aan de Oudaan moest afleggen. Met die verklaring was haast meegemoeid volgens de politie. Het waarom van die haast bleek meteen. Vannacht poogden twee Polen in te breken in mijn auto. Helaas voor hen werden ze op heterdaad betrapt door een patrouille politie en opgepakt. Het bleek te gaan om twee Polen die achter mijn hoek woonden. De ene Pool was hier illegaal en werd nog deze ochtend op het vliegtuig gezet richting Polen. De andere Pool die hier was met een geldig toeristenvisum, kreeg een schriftelijk bevel in de handen geduwd om het land te verlaten binnen de vijf dagen.

Samengevat:

Voor het eerst in 30 jaar dat ik in het Statiekwartier/Jodenkwartier woon word ik het slachtoffer van een criminele actie gepleegd door allochtonen. Bovendien werd, dankzij de opmerkelijk snelle interventie van de politie, deze daders meteen opgepakt en gestraft (uitzetting).

Is nu mijn gevoel voor onveiligheid werkelijkheid geworden? Hoezo? Helemaal niet. Zeg nu zelf: de eerste keer in 30 jaar tijd en de daders werden dan ook nog onmiddellijk gevat en berecht. Antwerpen is mijns inziens nog steeds één van de veiligste grootsteden van Europa. Vergelijk het bv maar eens met Parijs, Londen, Amsterdam enz...

Ziezo, nu heeft U het ook eens uit de eerste hand en niet van horen zeggen!

Laatst gewijzigd door thePiano : 27 oktober 2004 om 22:26.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden