Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2014, 14:18   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dit is wel de grootste bullshit die ik al gelezen heb.

Stel een centrale maakt 1000 kWh stroom en daarvoor moet een net aangehouden worden. Het maken van die stroom kost 1000 € en het onderhoud etc van dat net kost ook nog eens 1000 €, dan kost elke kWh (de winstmarges even buiten beschouwing gelaten) bij 1000 gebruikers 2 € per kWh.

Welnu, als het aantal gebruikers daalt van 1000 naar 900 en het verbruik daalt evenredig met 100 kWh, dan gaan die overblijvers, nog altijd : 1900/900 = € 2,1/kWh betalen. Het net gaat niet eensklaps minder kosten, maar jij schijnt dat wel te denken.

En dan ben ik nog genereus, want de kans is groot dat de kost per kWh om te maken niet evenredig daalt. Of had U soms gedacht dat een electriciteitscentrale alleen maar variabele kosten heeft. Dan bent U wel héééééél erg naïef.

(En dan merk ik verder nog op dat verhoudingsgewijs met het gevraagde vermogen, de huishoudens (waar dus ook de meeste zonnepanelen zitten) veel meer vaste kosten betalen dan bijvoorbeeld de industrie)

Je schijnt blijkbaar te vergeten dat de zonnepaneeleigenaars wel degelijk nog altijd hun meter etc betalen.

Maar droom maar verder.
Wel moest ge Uw eigen teksten herlezen, dan zoudt ge nog wel grotere bullshit lezen.
Alsof het net en de electriciens rijk gaan worden, van de zonnepanelers, die na veel berekeningen en optimalisaties, uitkomen op een factuur van 5€, en waarvoor het net dan zwaardere netten, en de electriciens een hoop meer productiecapaciteit dienen te voorzien.
Bob is offline   Met citaat antwoorden