Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Uitgevoerd door wie?
|
Door Vlamingen, Walen, Brusselaars en de grote vreemde bevolking (grotendeels uit Europa by the way). Dit is een vaak gehoord argument dat weinig grond heeft, het maakt namelijk niets uit wie de meerwaarde produceert.
Citaat:
Als Brussel de weg alleen kiest zullen ok deze diensten langzamerhand verhuizen naar de regio's waar ze goedkoper zullen kunnen worden aangeboden.
|
Delocalizatie heeft een veel grotere impact op industrie dan op diensten. Delocalizatie is trouwens geen probleem op zich, het is het tegenhouden ervan dat slecht is.
Citaat:
Idd maar ik koop jou elke 6 maanden een nieuwe wagen, betaal het dubbele van uw telefoon en koop jou elke maand een nieuwe pc en elke vier jaar kom jij mij vertellen dat jouw wagen 4 jaar oud is en versleten, dat je nooit een pc hebt gehad en dat de telefoon al jaren afgesloten wegens niet betaald .
Daarbij trek je dan nog een gezicht van hier tot ginder en verkondig je achter mijn rug dat ik jou laat opdraaien voor alle andere kosten.
|
Wel, de cijfers spreken dat tegen, want de inkomsten die Vlaanderen uit Brussel trekt zijn groter dan de transfers die naar Brussel gaan. De inkomsten vloeien maar voor 2/3e terug. Bron: Vlaams Blok. (toch niet te dubieus hoop ik?)
Citaat:
Wat duidelijk is is dat Vlaanderen voor onderwijs, sociale zekerheid zoals ziekteverzekering, werkloosheidsuitkeringen en OCMW enorme bedragen overhevelt naar Brussel.
|
Neen, dat is niet duidelijk, omdat de inkomsten om dat te betalen voor een groot deel uit de grote polen, waaronder brussel afkomstig zijn. In realiteit is het een symbiose. 20% van het BNP is niet mis met 10% van de bevolking.
Citaat:
Brussel heeft een werkloosheid van 22%, maar daarmee is niets gezegd hoor want vergeet niet dat je je hier in een "etat PS" bevindt.
|
De macht van de PS is inderdaad een probleem, maar een Brussels liberaal nationalistische partij a la Nols/FDF can daar snel verandering in brengen, dat heeft het verleden uitgewezen.
Citaat:
Nu: wil jij mij eens die infrastruktuur van Brussel duiden AUB?
Luchthaven? Haven? Autostrades? Industrieterreinen? Researchparken?
|
Goedkope kantoren, centrale ligging, uitgebreid vervoersnet, dichtbij haven en luchthaven, meertaligheid, hoge werkeloosheid, uitgebreide commercie, internationale bekendheid, maar bovenal: De compactheid van een stad die zorgt dat je een schaalvoordeel hebt zoals alle ministaatjes.