Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2014, 14:12   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
MIJN Internationaal bedrijf betaalt als deel van MIJN loon, de premies voor MIJN extra legale verzekering. Dit komt niet uit jouw portemonnaie, noch ben ik bij dezelfde verzekeringsfirma als jij.
De staats-ziekenkas betaalt mij gewoon hetzelfde terug als voor jouw vrouw.
Het extra gedeelte heb ik uit mijn eigen zak betaald.
En van wie ik dit dan kon terugvorderen: daar heb jij, noch de maatschappij niks mee te maken.

Bottomline: wie rustig wil liggen in een luxe kamer moet daarvoor de kans krijgen én - zoals ik reeds schreef - zelf betalen.
Je betaalt dus nog steeds voor je collectieve hospitalisatieverzekering. Hoe minimaal jou persoonlijke bijdrage ook mag zijn, en hoe hoog de bijdrage door jou bedrijf, de totale bijdrage zal nooit kostendekkend zijn voor medische kosten voor oud en dus ook frequenter ziek wordt, of voor wie regelmatig zwanger wordt.
De kostendekking gebeurt vooral door wie betaalt en niet te veel de de verzekeringsmaatschappij op kosten jaagt.

Wie vijf kinderen op de wereld wilt zetten, en het liefst op een eenpersoonskamer rust, heeft er alle belang bij een flexibele hospitalisatieverzekering te hebben. De kosten worden betaald door de 80-jarige die al 40 jaar premies heeft betaald en nooit ziek is geworden.

Wat uw bedrijf betaalt is dus van ondergeschikt belang.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden