Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2014, 12:36   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
De reden is, in de US althans, angst voor rechtszaken

http://www.salon.com/2013/09/22/what...in_c_sections/
Daarom dat medici bij elk iets dat niet 'perfect' is volgens de onderzoeken direct tot een keizersnede overgaan hoe minuscuul dat risico ook is in de praktijk (zelf meegemaakt...enfin mijn vrouw). Hoe meer onderzoeken vooraf hoe meer kans dat men wil overgaan tot een keizersnede. Maar eigenaardig genoeg worden de risico's van die operatie zelf wel aanvaard door het systeem. Uiteindelijk is er dus een cultureel probleem. Een mentalitieitsweiziging dringt zich op. Medici hoeven niet voor God te spelen noch verantwoordelijk gesteld te worden om de selectieve rol van de natuur bij geboortes niet te hebben pogen uitschakelen in overleg met de moeder of ouders. Miskramen zijn een deel van de natuur. Men kan altijd nog eens proberen als ouder. Klinkt misschien cru maar het is uiteindelijk gezonder voor de mens.

Wij hebben ooit dat 'risico' genomen tegen het advies tot keizersnede in te gaan. Uiteindelijk was er helemaal niets aan de hand met de bevalling of de baby. Maar stel dat er iets mis zou gaan. Dan zou men nog u een rechtszaak aandoen om geen keizersnede gedaan te hebben. En dat lijkt me niet zo evident moreel gezien. Het systeem, indien het zo verder evolueert zal mensen verplichten tot onnatuurlijke geboortes ook al is er maar een kleine kans dat een normale geboorte een risico zou inhouden. Een toekomstperspectief om van te griezelen, maar de mentaliteit is in die richting aan het evolueren vrees ik. Steeds meer vrijheden worden ons ontnomen. Ook deze zeer persoonlijke. Zelfs het communisme was nooit zo onvrij. Alleen beseffen we het niet goed want we zitten er midden in. En naar zelfmoordstatistieken (die een onrechtstreekse uiting zijn van een falend systeem) durven we niet eens grondig kijken. We willen geen spiegel voorgehouden krijgen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 oktober 2014 om 12:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden