Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2014, 09:52   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Laten we een kijkje nemen bij Air France : daar verdienen ervaren piloten 240.000 Euro per jaar. Hierdoor kan Air France niet meer concureren en is het structureel verlieslatend.
Omdat de piloten niet aan hun verworven rechten wensen te laten raken gingen zij in staking.
Die staking koste het bedrijf 500 miljoen Euro.
Gevolg : Air France is bijna technisch failliet en er zullen vele banen moeten verdwijnen om die piloten hun verworven rechten te financieren.
Wat voor de ene een verworven recht is leidt tot het ontslag van meerdere niet-verworven-rechten-werknemers en zal onvermijdelijk leiden tot het faillissement van alle werknemers.
http://www.elsevier.nl/Economie/acht...rpageid=158493
De Italiaanse premier zei tegen de vakbondstop dat er geen vaste banen meer bestaan.
Onze hele maatschappij is zich aan het aanpassen aan de globaliteit vd economie maar de ambtenarij blijft zich halstarrig vastklampen aan arbeidsmodellen die onbetaalbaar zijn en jobs vernietigen!
Wel wat zijn verworven rechten, als je ziet dat drones 4000km kunnen vliegen bestuurd via satelieten, en als je weet dat die vliegtuigen autolaunch aanzetten, geautomatiseerd landen en dat piloten een tukje doen achter het stuur, kun je evengoed begrijpen dat gans de luchtvaart zo goed als geautomatiseerd zijn, en dat die piloten daar pro forma zitten. In feite zou één vluchtleider 10 vliegtuigen kunnen begeleiden.. en doen opstijgen, landen en hoogtes instellen. De piloten zitten daar in principe voor tijdelijke problemen op te lossen. Geef toe dat de cockpit leeghalen en een 10tal flight-sigth-seats installeren dan toch wel het rendement van de vlucht zou verhogen, de kostprijs van vliegen nog verder zou doen dalen, en de piloten op de vloer zou houden ipv in de lucht. Je zou al kunnen beginnen met te vervangen door één piloot ipv twee piloten en de backup op de grond
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden