Zie hoe de oude machtspartijen de staat maar bleven vet mesten.
En ondertussen krijgen de ambtenaren op hun kop.
17 vetbetaald postjes aub !!
titel: ‘Geen probleem met Storme, als hij zich aan spelregels houdt’
link:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141027_01343975
Citaat:
Johan Leman, de vroegere directeur van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR), heeft op zich geen bezwaar tegen de aanstelling van Matthias Storme tot bestuurder van het vernieuwde Centrum. De N-VA’er had in het verleden kritiek op de antiracismewet.
Vorige woensdag loste het Vlaams Parlement de namen van de parlementsleden die zullen zetelen in het bestuur van het Interfederaal Gelijkekansencentrum, de opvolger van het CGKR. Meteen rezen vragen bij een aantal bestuursleden die de meerderheid naar voren schoof, onder meer over Storme. Bij SP.A had men het zelfs over een verrottingsstrategie, wat N-VA dan weer ontkende.
‘Mocht ik directeur of voorzitter zijn, dan zou ik op zichzelf geen probleem hebben met die aanstelling’, reageerde Johan Leman maandag in De Ochtend op Radio 1. Hij zei daarbij dat Storme één van de zeventien leden van de raad van bestuur wordt. Bovendien zal hij niet oordelen of iets al dan niet racistisch of discriminerend is, maar wel of iets in aanmerking komt voor vervolging, dus ontvankelijk kan worden verklaard. ‘Ik heb er geen problemen mee dat hij mee klachten toetst aan de wet’, aldus Leman.
Geen Facebook
Wel waarschuwt Leman dat er spelregels zijn. De eerste regel is dat klachten moeten worden getoetst aan de bestaande wetgeving. ‘Als hij een wet of het statuut wil veranderen, dan moet hij de parlementaire weg volgen.’ Ook moet een lid van de raad van bestuur de vertrouwelijkheid respecteren. ‘Dat zal misschien zijn grootste probleem worden. Na een intern debat is het niet de bedoeling dat hij achteraf een persconferentie belegt of op Facebook schrijft dat hij niet akkoord ging met die of die uitspraak.’
Leman relativeert nog: een beslissing om naar de rechter te stappen, viel in zijn periode als directeur nooit met een nipte meerderheid. ‘Het ging integendeel om bijna unanimiteit.’
|