Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Je mag zelfs ook je eigen vragen pertinent noemen.
Wat een Westerse vrijheid !
(ik zeg niet meer democratische vrijheid, omwille van de oorsprong van het woord democratie, dat niet hetzelfde is als 'de staatsvorm democratie naar Westers model' ...)
.
|
Het gaat hier over een wet. Mag ik, als burger die toch wel enige rechtszekerheid verwacht, niet weten hoe het strafbare gedeelte precies wordt afgelijnd? Mag ik niet weten waarom de ene belediging blijkbaar belangrijker is dan de andere (wegens wel of niet strafbaar)? Dat lijken mij toch wel belangrijke vragen. Uiteraard vinden verdedigers van muilkorfwetten zulke ambetante vragen iets minder belangrijk, aangezien ze heel het muilkorfprincipe ondergraven, nietwaar?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
|