Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2014, 07:43   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/ja...nouf-a2104245/

Peter de Roover gaat het omgekeerd doen en voert oppositie tegen Jambon. Ene zekere Yassine Channouf werd ten onrechte twee dagen vast gehouden en niet met de nodige egards behandeld. Wie heeft dat nog niet meegemaakt ? Bent u al vriendelijk door de politie behandeld ? Die mensen zijn nu eenmaal wantrouwig door alles wat ze meemaken. Maar Peter de Roover vind het dus nodig om de politie af te vallen, om minister Jambon af te vallen. Geen idee dat hij dat doet om de eenpartijstaat te oefenen of dat het eerder een tactisch iets is, kwestie van de oppositie voor te zijn. Het is echter wansmakelijk. Men voert geen oppositie tegen zijn eigen mensen. Dat gaat in tegen elke traditie. En onze tradities staan al genoeg onder druk.
Lees De Morgen van vandaag (en gisteren on line al), en dan zal blijken dat er geen vuiltje aan de lucht is.

Verder vind ik het dik ok dat het parlement op onafhankelijke wijze de regering controleert.
Dat betekent onder andere, dat vragen stellen op zich nog geen oppositie voeren is.

(en naar mijn bescheiden mening, is deze vraag 'getelefoneerd' geweest. Anders had het antwoord nooit zo vlug in de pers kunnen komen).

En leukst van al: de oppositie, met gans hun nest van CGKR en discriminatie-fanaten, heeft geen tijd gehad om op de kar te kunnen springen.
Ze staan erbij te kijken lijk een koe destijds keek naar de eerste trein tussen Mechelen en Antwerpen ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden