Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Markhoor
Zo moeilijk is het toch allemaal niet he...
Vrije meningsuiting is een basisrecht maar het stopt zodra het fysieke schade berokkent aan andere personen of eigendommen van andere personen/instellingen.
U bent niet akkoord met GMO testen? Kan ik inkomen. Maar protesteer dan rond het veld, keten u vast aan de poorten, ga op de toegangsweg liggen. Allemaal vormen van protest die geen directe schade toebrengen.
Vindt u dat er te weinig aandacht besteed wordt aan de gevaren van GMO gewassen? Er bestaan media genoeg om uw visie uit te dragen (social media, via politieke wegen (GROEN!), verenig uzelf in een VZW met een website die regelmatig persberichten uitstuurt naar alle klassieke media,...)
Maar men moet toch beseffen dat men:
1. een eigen mening niet kan opdringen aan anderen (als ik GMO voedsel wil nemen is dat mijn eigen verantwoordelijkheid - zolang ik het maar bewust weet dat ik GMO voedsel koop)
2. wetenschappelijk onderzoek moet kunnen (zolang het veilig verloopt zonder direct risico voor de volksgezondheid)
3. Men met vandalisme en fysiek geweld de publieke opinie niet op zijn hand krijgt (integendeel, men verkwist vaak vele euro's belastinggeld nodig voor de herstellingen)
|
Efkes bij 't langskomen een korte mening neerzetten :
"""zolang ik het maar bewust weet dat ik GMO voedsel koop"""
"""zolang het veilig verloopt zonder direct risico voor de volksgezondheid"""
Je geeft zelf al 2 criteria om wel degelijk (nu nog) afstand te nemen van die proeven in open veld. Dit is namelijk nog altijd discutabel, alhoewel niet volgens de voorstanders, natuurlijk.....winstbejag heeft geen scrupules....

En als er geen DIRECT risico is, is het voor jou allang goed ????