Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2004, 00:30   #1
bjorn baelen
Vreemdeling

Standaard high? maar natuurlijk!!!

welgemeende groet en respect aan iedereen!

dat het weer over cannabis gaat zal menig "politricker" weer rechtstaande haren bezorgen, toch is er nog nooit een redelijk discussie gevoerd omtrend dit onderwerp en staven vele mensen zich op feiten die ze onmogelijk hard kunnen maken als het over mijn onderwerp, nl echte cannabis gaat, het heilig kruid dat onder de zon groeit en niet opgefokt is door lampen, overdreven groei-bloei en sproeigeweld.
want dit is nu net het probleem, mensen vergeten al te vaak dat cannabis een plant als een ander is die onder God's zon massaal groeit en bloeid om de mensen te dienen, want waarom denk je dat het in iedere uithoek van deze wereld zo weelderig voorkomt?
roken is slechts één van de vele doeleinden waarvoor de mens cannabis ter beschikking gekregen heeft en dat wist de mens maar al te goed!
van in de beginne der boerenstiel werd cannabis als een van de eerste gewassen succesvol geteeld voor voedsel, de sterke vezel(één der sterkste, natuurlijke vezel op aarde!!) en allerhande, pas later werd toevallig ontdekt dat men door de rook en het eten van de bloemen aangename, haast Godelijke gevoelens kreeg.
door de geschiedenis heen werd cannabis gebruikt als tabak voor de arme mens en geneesmiddel tegen allerhande kwaaltjes, rijken hadden trouwens tabak en sterke drank en keken toen al neer op dit produkt.
tot... vroeg in deze eeuw met de opkomst van de bruistabletjes en company, zag men een grote concurent in het groene kruid en handig gebruik makend van de goeie conecties met het witte huis en de op til zijnde opium-wet werd een plant illegaal tot op de dag van vandaag (in deze wet is alcohol trouwens ook nog steeds verboden, maar deze uitzondering maakte dat de criminaliteit weer daalde )
en wat doe je dan met een van de basisrechten van de mens nl de vrijheid van godsdienst en ere-dienst hiervan, ik als Rasta, gelovend in God, dezelfde God als Abraham, David, Moses, Jezus, Haile selassie en ja, sommigen geloven het niet, ook Mohamed, zie ik in deze plant en het roken ervan een Godelijke inspiratie tot mij komen.
en natuurlijk geeft het mij ook ontspanning en geef ik grif toe dat ik dit ook louter recreatief gebruik zoals iemand een pintje drinkt, het is en blijft een plant ons door God geschonken!
daarom mijn betoog en oproep naar alle mensen, wees inderdaad op uw goede voor drugs want drugs zijn een pest voor de maatschapij maar het is de maatschapij(dus mensen) die drugs maken! Cannabis is inderdaad een drug geworden sinds men het binnenshuis ging telen. toch kan dit in geen geval een hard-drug genoemd worden louter iets waar je niet te veel mag van innemen(zoals wisky of dergelijke) buiten-wiet is voor mij als chocolade, ook een drug en zo is alles een drug maar ziek ga je er niet van worden (tenzij te veel in eens maar dit is tijdelijk en meer een on-prettig gevoel dan ziek zijn), zelfs niet op lange, neen niet op heel lange termijn. vele onderzoeken zijn dan ook gevoerd op de binnengeteelde cannabis waar vele cowboys aan het werk zijn en deze plant als gevaarlijk hebben gemaakt voor onze gezondheid.
dat de rook schadelijk is, tja... daar heb ik nog zo mijn twijfels, tegensrijdige dokters-onderzoeken met wat velen beweren is dat cannabis-rook niet kanker-verwekkend is, eerder tegenwerkend op kanker, het feit dat er tabak ingemengd wordt is weer een ander geval, dan spreekt men van een wisselwerking die de 2 produkten gevaarlijker maken en dit door de inbreng van tabak en ook aan dit word getwijfeld want men beweerd ook dat de cannabis de schadelijke effecten van de tabak wegneemt. enfin vele tegenstrijdige verklaringen uit onderzoek die elk vanuit verschillende instanties georganiseerd werden, de een voor, de ander tegen.
dat rook niet zo best is voor een mens ben ik volledig mee eens maar is roken de grote oorzaak van vele ziektes en aandoeningen? waren er vroeger veel mensen het slachtoffer van dergelijke aandoeningen ten gevolge van het roken? ik denk het niet, alleszins vele minder dan nu! nu hebben we de mond vol over roken en passief roken maar waarom komt het dat in vele landen zoals in rusland, afrika weinig van deze problemen voorkomen? kan het zijn omdat daar nog relatieve propere lucht te vinden is in vergelijking met ons gebied die een van de meest verontreinigde is van de wereld en deze problemen begonnen met de grote toename van de industrie en het verkeer? maar hier word in alle talen over gezwegen of ben ik nu echt verkeerd?

in alle geval ben ik eens benieuwd naar uw reactie hieromtrend, of je nu voor of tegenstander bent, veel respect en liefde!!
bjorn baelen is offline   Met citaat antwoorden