Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2014, 18:58   #2
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
wat ik nu zeg is beperkt tot het bedrijf waar ik werk

een bedrijf van + 500 werknemers

met de vakbonden hebben we vanuit het kader een mooie afspraak.

wij erkennen het stakingsrecht van de werknemers. Geen enkele productieverantwoordelijke mag een werknemer onder druk zetten om te komen werken.

de vakbonden erkennen het werkrecht. stakingspiketten laten werkwilligen binnen alsook de suply.
Zelfs bij bedrijfsvreemde stakingspiketten voor onze poort, zorgen ze voor de nodige info over onze afspraak.

vandaag hadden we een vergadering met de ACV en ABVV ter voorbereiding van de stakingen-betogingen.

Uit cijfers ( zonder namen uiteraard - privacy ) die beide vakbonden ons voorlegden. blijkt dat de stakingsbereidheid niet zo erg is als bij het aantreden van de regering Di Rupo.

Bij het aantreden van Elio was dit bij de arbeiders ( ik schat ) 60 % aan het staken en bij de bedienden ( ik schat ) 05 %

op basis van de cijfers van vandaag zou ik durven voorspellen 25 % en 0 %.
ondanks een grotere inspanning van ( vooral ) het ABVV tot overhalen van mensen om te staken.

maar nogmaals, wat ik nu zeg is beperkt tot het bedrijf waar ik werk