Discussie: De Ideale Stad
Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2014, 16:27   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De skytrain in Vancouver was populair en goed. Om de vijf minuten een trein. Lijkt een beetje op een metro maar niet zo deprimerend molachtig. Laat de mensen maar bovengronds adem halen.

Die grote mastodonten van bussen in steden zijn ook nogal storend, lawaaierig, vies, ongezond. Fossiele brandstof allemaal nog in België, terwijl elektrisch toch perfect mogelijk is tegenwoordig.

Hoe meer groen hoe beter voor de bewoners.

En ook wildernis. Ik mis de niet gecontroleerde ruimte in België. Het gevoel van vrijheid is ook van belang. De tendens gaat de andere kant op. Big brother op elke hoek.

Een paar kleine ideetjes.

Ik woon in La Paz momenteel. Er worden hier nu kabelbanen gebouwd onder het presidentschap van Morales. Dat is relevant voor steden met hoogteverschillen van 800 meter, maar niet in België. Ik hou wel van de aaneenschakeling van dorpjes die La Paz lijkt te zijn omwille van haar geografie. Iets dat dat gevoel van eindeloze onpersoonlijke mammoetsteden tegen gaat. Bergen in de stad. En ook niet alleen supermarkten maar ook veel buurtwinkeltjes. Geeft ook meer leven.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 oktober 2014 om 16:33.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden