Het nieuwe België!
Wat er niet is kunnen doorkomen via een confederalisme doen we misschien beter zelf?
Ik heb enkele voorstellen die meteen zouden leiden tot een direct democratie.
Wie hierover geen mening wil delen, gelieve toch een stem uit te brengen?
Er hing een duistere sfeer rond de vorige verkiezingen, wie was nu kandidaat? Waar gaan we voor stemmen?
Ik heb nog nooit gekregen waarvoor ik stemde, nochtans behoorde ik altijd bij de grootste partijen. Enfin, op de laatste verkiezingen na.
Wanneer iemand tot 200% meer voorkeurstemmen dan al de rest krijgt, is dat dan niet diegene die wij verkozen hebben tot premier?
Wanneer deze partij niet nakomt waar ze campagne mee voerde, dient er een herstemming te komen. Ook wanneer diegene met de meeste voorkeurstemmen zich niet kandidaat premier stelt, maar daar eerst vaag over doet, herstemmen!
Het is dus gewezen de Vlaming van voorhand duidelijk te maken waar hij voor stemt, wie kandidaat premier is.
Ik opteer tegelijk dat we in een democratie (een echte democratie dan) geen koningshuis meer nodig hebben. Ik stel voor dat Koning Filip en Koniging Mathilda de laatste van hun soort zijn. Zo kan de overgang ook "normaler" verlopen. Dit is de laatste koning en koniging, kinderen mogen het huis houden. Maar Vlaanderen geeft géén rotte euro maar uit aan dat huis.
Noch aan onbevoegden verkozenen die lang niet door het volk verkozen zijn. Wij verkiezen met meerderheid een partij, die dan partijen aanwijst zodat een bestuur waarvoor we stemde onmogelijk wordt.
Ik opteer voor een directe democratie.
Bij de volgende verkiezingen moeten wij dus niet meer op partijen stemmen, maar stellen we zelf beter ons pakket samen ipv achteraf de rekening te krijgen. Als we op standpunten kunnen stemmen in plaats van op partijen, is er een duidelijker en beter zicht waar we naartoe willen.
M.a.w. opportunisten staan schaakmat! En niemand kon ons nog blaaskes wijsmaken, daar wij zelf ons totaalpakket samenstellen.
We besparen meer dan een miljard euro per jaar!!!!! Pause and think about that!
We are Belgium! Niet die clownen in maatpak met hun showbless! ^^
Laatst gewijzigd door Peche : 31 oktober 2014 om 06:31.
|