Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2014, 13:54   #3
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Momenteel worstel ik met een serieus probleem. Waar ik werk zitten we opgescheept met een totaal incompetent management. Op de managers na ziet iedereen het probleem. De problemen zijn ontstaan na een doorlichting door een extern bureau : hun eerste conclusie was dat een directeur totaal onbekwaam was. Dit liet de directie niet over zijn kam gaan. Het rapport werd veranderd naar : de structuren zijn onvoldoende. Zodus werd een fantasiestructuur opgezet waarmee iedereen lachte. Maar helaas, nu begon het geviseerde directielid deze structuur op te vullen met personen die heel volgzaam waren aan haar en geen enkele competentie hadden. Diegene die competenties hadden vlogen er al snel uit.
Na enkele jaren is het lachen ons vergaan : deze incompetente personen zitten op sleutenfuncties en zijn nu aan fase 2 begonnen : het buitenkrijgen van oudere personeelsleden die tegenwind durven geven.
Het gevolg is : ongeveer alle projecten falen, op bepaalde diensten is er een verviervoudiging van het personeelsbestand terwijl er nog nauwelijks rendement is. Ten gevolgde van de crisis is men nu ook beginnen bezuinigen ... er worden extra managers aangeworven om zo volgens hun overbodig personeel te kunnen weg saneren. Mijn vraag is nu : hebben jullie tips om hiermee om te gaan ?
Grappig verhaal eigenlijk, wou je iets trachten te zeggen misschien? Inmiddels weten we waar je werkt maar zullen dat onder ons houden

Laatst gewijzigd door tandem : 31 oktober 2014 om 13:55.
tandem is offline   Met citaat antwoorden