[quote=de Vexille]@ Labyrinth
Citaat:
Hangt er maar vanaf hoe eng je het begrip "gepast" interpreteert, is het niet Labyrinth? Extremen verheffen tot de regel helpt hier niet.
|
Citaat:
Ik ken persoonlijk mensen met een minder ... euh, "economisch interessante" hogere opleiding als geschiedenis, filosofie,... die er een hele tijd over gedaan hebben om tot de vaststelling te komen dat ze bij het solliciteren niet al te kieskeurig mochten zijn, dat er geen schande aan is om met die "indrukwekkende" academische titels (d'r zit zelfs een doctor tussen) te gaan voor een lagere bediendejob als starter. Ik heb het dus niet over het fileren van vis ... Maar als je dan hoort dat die gasten, die nog moeten beginnen op de arbeidsmarkt, hun neus ophalen voor een nettoloon van 1.150,- €/maand.
|
Daarvoor studeer je toch geen jaren? Je studeert om het te "maken" in het leven, status te verwerven, bewijzen dat je iets kan, door iedereen geliefd, gehaat indien nodig, bewonderd te worden, in 't kort "iemand" te zijn..... iemand die men ziet.
1.150,- €/maand met academische titels, dat zijn "losers" in onze maatschappij...... En als je verliest kan je dat evengoed met stijl doen.
Alhoewel ik begrip heb voor hun gevoelens vind ik ook dat ze best wat aangespoord kunnen worden. Zoals ik reeds schreef betaalde de maatschappij heel wat om hen die kansen te geven.....
Citaat:
breng werkgevers en laastejaarsstudenten met elkaar in contact en zorg ervoor dat de "neuzen in dezelfde richting wijzen".
|
Natuurlijk.
Citaat:
En ik meen toch nergens "alle" schuld op de allochtonen geschoven te hebben? Kom ik zo ongenuanceerd over?
|
Soms, ik herinner me nog de tijd van "werkschuw schoffie".......
Citaat:
Of mensen mogen kreperen in de goot... Wel, er zijn m.i. maar twee mogelijke oplossingen voor wie écht getuigt van slechte wil: ofwel gaan we terug naar de goeie ouwe tijd met de landloperskolonies, ofwel laten we de leeghangers de vrije keuze en zullen ze -als ze blijven volharden- onder één of andere brug of in één of ander metrostation hun dagen moeten slijten. Je kan de hand uitsteken, je kan de kansen zelfs op een zilveren plateauke aanreiken, maar als ze niet willen toehappen moeten ze het zelf maar weten
|
Onder landlopers zijn er soms heel grote filosofen....

ze hebben de tijd om de mensen en de maatschappij te bestuderen. Als ze hiervoor moeten betaald worden is natuurlijk een heel andere vraag.
Ik vind trouwens dat mensen zien creperen in de goot geen mooi zicht is, of ze het nu zelf gezocht hebben of niet .....
Wat heeft de Islam hier nu mee te maken ? Niets, tenzij dat er inderdaad nog heel wat andere onderwerpen zijn om over te discussiëren.