Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS
Vandaag meegemaakt
ik moest op de werkvloer zijn.
een ABVV hoofd militant staat rond enkele mensen om ze te overtuigen tot staking.
ik heb een goede verstandhouding met de vakbonden en de mensen op de werkvloer. Men roept mij erbij, wetende dat ik sympathie heb voor de centrum rechtse regering.
er ontstaat een democratisch gesprek.
één van de toeschouwers is Eric. of "Rikske"
Rikske is een 50 plusser en een stil water.
Tijdens het gesprek doet ons stil Rikske een interventie : " wie er ook aanzit, het kalf is al lang verdronken "
Dit lijkt me wel een interventie met veel waarde
vandaar dit topic
als ik zie dat we met België de hoogste schulden en btw hebben .
En het is nog niet genoeg !!!!!
Is het kalf al lang verdronken ?
|
Rikske heeft inderdaad gelijk. België vertoeft reeds ettelijke decennia in een financieel-economische en budgettaire toestand die heel precair is en die niet onbeperkt in de tijd kan blijven voortduren. Nog steeds wordt zowel door de EU-instanties als door de financiële markten met een zeer kritische blik gekeken naar onze onverantwoord hoge staatsschuld. Uitgerekend door die abnormaal hoge schuld kan zowel de Belgische federale als de Vlaamse regering zich veel minder dan andere landen een budgettair deficit veroorloven. Een deficit van vier procent of meer wordt een land met een overheidsschuld van meer dan 100% veel meer kwalijk genomen dan een land met een overheidsschuld van 60 of 70 %. Uitgerekend daardoor hebben onze regeringen dan ook zeer weinig manoeuvreerruimte inzake het beleid. Wat betekent dat de hardere maatregelen die de huidige Vlaamse en Federale regeringen treffen hoe dan ook
moesten genomen worden. Oók indien de sossen er hadden deel van uitgemaakt.