Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2004, 14:04   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
De Vexille, ik moet opmerken dat ik je ‘leeghangers’-oplossing zeer weet te smaken. Ons misverstand aangaande ‘Darwin’ is ook reeds van de baan. Tja, dan rest er ons enkel nog onze verschillende opvatting over of de mens nu meer een groepsdier is, of een individualist. Je ontkende al niet dat de mensen een leven in groep opzoeken. En ik heb al gezegd dat we als individu onze plaats in die groep zoeken. Dus we gaan er nog komen, hoor . Ik ga proberen wat tijd te vinden om van die Alain de Botton wat op te snorren. Tot mailens!
Ik spring er even tussenin...
Natuurlijk is de mens een groepsdier, hij heeft anderen nodig om zich te bewijzen. Met wie kan hij zich anders vergelijken, concurreren.
Topsporters zijn daar een mooi voorbeeld van. Ze hebben er alles voor over, zelfs doping, om de beste te zijn.... want de beste betekent bewondering, macht, liefde, en vooral AANDACHT.
Weinige mensen kunnen zonder aandacht leven. Zelfs de haat van anderen is nog een schreeuw om aandacht. Anders, beter of juist slechter te zijn dan de massa..... Maar hiervoor hebben ze juist de massa nodig.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 oktober 2004 om 14:06.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden