Los bericht bekijken
Oud 2 november 2014, 14:53   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het gaat niet om pesten, het gaat gewoon om incompetente managers. Ik wil gewoon overleven tot er een aantal managers uiteindelijk de rekening gaan moeten betalen voor hun wanbeleid. Maar ondertussen wordt je er wel elke dag mee geconfronteerd en dat is juist het frustrerende.
Ik heb dat dus ook meegemaakt. Als ik het goed begrijp, zit je nog niet in het vizier. Ik heb dat ook wat jaren meegemaakt. Ik zou het hier in detail kunnen uitleggen, maar ik moet toch wat voorzichtig zijn. Dus ik ga niet in detail.

Het punt is: ofwel heb je chance, zoals ik, en komt er een nieuwe directie die het spel uit kuist. Maar als die er niet in zit, is het NU het moment om iets anders te zoeken. Je kan nu nog, want je hebt die gasten nog niet expliciet tegen U. Maar het kan van een klein voorval afhangen, en ge zijt de zondenbok. En dan is het al wat laat, want dan gaat het moeilijk zijn om "presentabel" over te komen bij een nieuwe werkgever, zonder referenties of dergelijke, en met uw hierarchie tegen U.

En als je wacht tot de ganse santeboetiek ineen stort, dan maakt ge zelf ook deel van de brokken hoor. Wie wil er nu iemand aanwerven die jaren deel uit maakte van een bende klungels die uiteindelijk afgestraft werden ? Want je gaat natuurlijk mee delen in de schade.

Zoals ik zegde: probeer je zo goed mogelijk te verstaan met uw incompetente hierarchie, en *laat vooral niet blijken dat ge ze oenen vindt*. En neem uw tijd om echt iets anders te vinden. Met wat vleierij krijg je misschien zelfs nog een heel mooie aanbevelingsbrief van uw manager.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden