Los bericht bekijken
Oud 2 november 2014, 17:16   #56
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben dit meer dan beu..het forum gaat er flink op achteruit sinds allelei mensen met een door levensovertuiging beperkt denkvermogen hier hun onzin neergooien.
1. Wanneer die man van mening is dat zijn geaardheid het beste is wat hem kon overkomen, dan is dit zijn goed recht, erger nog, wie beweert dat " hij dat niet mag" omdat " hij dan een ketter is en een fatwa verdient" is een bedreiging voor een vrije samenleving, een verkondigt een mening waarmee binnen een vrije samenleving niet samen te leven valt.
Voor u nog eens, ik heb nergens gezegd dat hij een fatwa verdient. Leer lezen: ik heb enkel gezegd dat moslims dat zouden kunnen uitspreken tegenover hem, moest hij gezegd hebben dat hij Allah dankt om zijn geaardheid. Ziet ge het verschil niet ? Waar haalt ge of ziet ge dan mijn mening tegenover homo's ? Ge zijt op dat gebied dan wel precies overdreven politiek correct. Hij zegt gewoon dingen die niet waar zijn en die niet kloppen. Al de rest hier en ook door u word er rond gefantaseerd en is kompleet overbodig. Begrijpt ge niet ? Moest die CEO bvb gezegd hebben dat zijn geaardheid het beste geschenk was dat Allah hem gegeven had, had ik misschien juist dezelfde discussie gestart omdat de islam van Mohammed het ook niet begrepen heeft op homo's. Ofdat we dan dezelfde antwoorden gehad hadden in deze draad daar heb ik sterke twijfels over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
2. Religie is een keuze, u kunt dus uw denkvermogen vergroten door na te gaan of u er iets mee opschiet, te beweren dat God bestaat. U schept namelijk vooral ellende met die collectieve waanzin, waar u van mij recht op heeft zoalang u daar niemand mee lastig valt, ok?
Nee niet OK. Ik had u wat verstandiger geacht. Dit is mijn draad en als het u niet bevalt, moet ge hier niet tussenkomen. Zo eenvoudig is dat.

Elke christene die weet hoe de Kerk tegenover homo's staat ziet hier ook de stommiteit die de CEO uitkraamt en de belediging die er tegenover hen vanuitgaat. Niet meer of minder heb ik hier willen aantonen. En mensen als gij die ik toch met iets slimmer had ingeschat, beginnen dan direct mijn mening tegenover homo's erbij te halen. Wat heeft mijn mening hiermee te maken ? Die heb ik in deze draad trouwens niet geuit die mening. Dat gij en anderen dan door mijn opmerking over die CEO onmiddellijk besluiten dat ik anti-homo zijn is een brug te ver. Dat hebt ge er zelf bijgehaald.
Ik heb gewoon vastgesteld dat hij iets zegt dat niet klopt, en daar zou het hier enkel en alleen mogen over gaan. Dat zou zelfs voor u duidelijk moeten zijn.
Maar ik had misschien best niet gereageerd op opmerkingen en mensen die dan onmiddellijk er van alles willen bij betrekken dat in feite niet relevant is. Wat deze draad betreft en in uitbreiding zou uw eerste opmerking misschien kunnen aangevuld worden met "mensen die een discussie op een zijspoor willen brengen", wat hier duidelijk het geval blijkt te zijn.
Trouwens als ge zegt "het forum gaat er flink op achteruit sinds allerlei mensen met een door levensovertuiging beperkt denkvermogen hier hun onzin neergooien" kan dat wel zijn, maar moet ge mij daar dus zeker niet van verdenken.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden