Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Net als er vertegenwoordigers zijn van bepaalde godsdiensten die vinden dat verkozenen van het volk geen recht hebben om de maatschappij in te richten afwijkend van hun eigen beschimmelde ideeen,zo zijn er vertegenwoordigers van de sociale partners die,hoewel ze alle kansen hebben zich verkiesbaar te stellen,het recht opeisen zich te moeien in de werken van de verkozenen van het Volk....
Er is geen verschil meer in mijn ogen,ik zie de niet-democraten aan het werk,en ben bijna persoonlijk beledigd als er zo een sprekend hoofd in beeld verschijnt!
Als eerder centrum-rechts ge-orienteerde kiezer moest ik de vorige regering verdragen,en heb dat ook zonder veel morren gedaan,en nu is er dus een centrum-rechtse regering....die anderen zullen moeten verdragen.
|
Je kan het recht op vrije meningsuiting noemen. Ook dat is een democratisch principe. Net zoals lobbyen. De maatregel om 2 maand gewaarborgd loon bij ziekte is door middel van lobbyen opgeschort/afgevoerd. Tijdens de vorige regering hebben we dat gemoei eveneens gezien, en ik heb het nu over een andere groep dan waarop jij doelt.