Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2004, 20:13   #12
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik begrijp ook Chipie z'n geleuter over Canvas niet. Hij maakt blijkbaar geen onderscheid tussen aangekochte of zelfgemaakte reportages.
Woensdag was er bvb een uitzending van " Het derde oog", een documentaire van Tom Koch over de twee kandidaten.
Een ernstig, sereen en objectief beeld werd geschetst van zowel Bush als Kerry.
Familieleden ,medewerkers en vrienden van beide kanditaten werden aan het woord gelaten. Dus geen anti-Bush of anti-Kerry slogans, maar integere verslaggeving. En weet je waaraan ik direct moest denken? Door beide kanditaten hun positieve aspecten in de verf te zetten, ipv steeds op de ander te kakken, heb ik een veel positiever beeld van Bush gekregen dan ik tot nu toe had. Dus waarom 90% van de campagne toespitsen op de andere kanditaat in een slechtdaglicht te stellen? Het kan dus ook anders. Zo zou het volgens mij dus moeten zijn; spreek over uw eigen capaciteiten, welke dingen je wil verwezenlijken enzo, en zwijg gewoon over de andere kandidaat.
Veel interessanter en volgens mij ook veel doeltreffender dan altijd met slijk te gooien naar je tegenstander.
Volgens mij gaat Kerry de verkiezing verliezen en wel hierom; hij heeft zich laten verleiden door dezelfde tactieken in z'n campagne te gebruiken als Bush, namelijk op de man spelen, maar Bush z'n hele entourage is veel beter thuis in dit soort spelletjes. Mocht hij van in het begin verzaakt hebben aan deze persoonlijke oorlog en openlijk verklaard hebben dat hij niet zou meedoen aan het systematisch afbreken van de andere kanditaat, had hij volgens mij veel meer kans gemaakt te winnen.
ik ben ervan overtuigd dat je je vergist . Mezelf baserend op de laatste prognoses ziet het er echt héél slecht uit voor Bush. Er is nog zo'n vier tot vijf procent onbeslisten en je kan ervan uitgaan dat de meerderheid voor Kerry zal stemmen (zo liep het in het verleden immers altijd) . Als de zittende president niet meer dan 48.5 procent haalt zal hij het bovendien (wetmatigheid vastgesteld op basis van vorige verkiezingen) zéér moeilijk krijgen om verkozen te geraken in desbetreffende staat.. Vooral Ohio, Florida en Philadelphia zijn cruciaal en in die die staten kan Bush geen afstand nemen van Kerry. Net zoals Gore vier jaar geleden zit Kerry bovendien in de 'lift' . Deze laatste week was niet bepaald goed voor Bush, zoniet rampzalig. En met vier tot vijf percent acherstand in de peilingen voor de verkiezingen haalde Gore toch nog de meerderheid van de stemmen. Als dat die trend zich herhaalt, dan haalt Kerry een makkelijke overwinning.

voor meer uitleg : www.electoral-vote.com