Los bericht bekijken
Oud 15 april 2003, 23:43   #596
torvicx
Provinciaal Statenlid

torvicx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw hersenen als homo ( wat dus uw sexuele geaardheid betreft ) liggen niet in het verlengde van uw lichamelijk geslachtelijke bepaaldheid ....

Nou hier wens ik dus een antwoord op ......
Mooi hoor, zeg dan eerst eens wat je ermee bedoelt.
Het mannelijk lichaam verwijst omwille van deze geslachtelijke bepaling naar het vrouwelijk lichaam , en vice versa ....
Dat heb ik al tot den treure herhaald: ik ben het daar mee eens in zoverre het de voortplanting betreft...

Volgende punt?
Nee verschil in geslacht biedt meer mogelijkheden in zich dan voortplanting, heterosexualiteit bestaat zoals u weet ......
Mja, seksualiteit biedt ook meer mogelijkheden in zich dan voortplanting.

Volgende punt?
Zodus de geslachtelijke verwijzing is niet alleen op oog van de voortplanting ......op sexualtiteit .... en alleen heterosexualiteit ligt in het verlengde hiervan .....

En we zijn nog steeds met hetzelfde punt bezig hoor
Ja, dat je nog altijd op hetzelfde punt terugkomt was me wel duidelijk...

Ik herhaal: ik ben bereid in je redenering mee te gaan dat man en vrouw zich naar elkaar "richten" voor zover het de voortplanting betreft.

ANDER punt?
Welnu dan mag sexualitiet meer zijn dan de voortplanting waar je sexueel op kickt komt door de hersenen, zij bepalen de voorlkeur. Niet het lichaam.
Het lichaam is altijd geslachtelijk bepaald tot OP HET bOT. Dan mag deze geslachtelijke gerichtheid bepaald zijn door de voortplanting, dat neemt niet weg dat ze met haar en huid op elkaar betrokken zijn ( wat het lichaam betreft, maar dan ook heel het lichaam... ). Het lichaam is nu eenmaal tot diepe niveaus geslachtelijk bepaald. Geslachtelijke verwijzing is dus een LICHAMELIJKE verwijzing. De geslachtelijke verwijzing is dus meer dan alleen wat direct op de voortplanting gericht is , het geslactelijk verschil doordeemstert heel het lichaam.

Ik stel slechts dat homosexualiteit ( bepaald door de hersenen ) in gaat tegen deze geslachtelijke bepaaldheid van het lichaam dat tot in het bot geslachtelijk te definieëren is.
Terwijl heterosexualiteit ( ook bepaald door de hersenen) in de lijn ligt van deze geslachtelijke betrokkenheid op het andere geslacht.

Dat de REDEN van deze betrokkenheid de voortplanting is doet geen afbreuk aan het feit DAT ZE OP ELKAAR bETROKKEN ZIJN door hun gelacht ( dat tot in het skelet waarneembaar is ). Het geslacht is meer dan de voortplantingsorganen, het gaat TOT OP HET bOT .....

En nu jouw punt .....

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden