Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
Ik heb hier en op andere fora de islam - ook in discussie al dikwijls en hard de mantel uitgeveegd. De islam draagt gevaarlijke interpretaties in zich. Na ongeveer 30 uur studie daarover voel ik me gewapend om daarover te oordelen. Na ongeveer een halve eeuw reizen en kontakten in de moslimwereld acht ik me ook in staat een oordeel te vormen. Mocht je meer en beter doen dan hoor ik het graag.
Ik ben altijd al een tegenstander van de multiculturele samenleving die onmogelijk kan functioneren. Ik ben wel voorstander van multi-etnische samenlevingen waarboven de originele cultuur staat, die natuurlijk aan verandering onderhevig is.
|
Dan vraag ik me af waarom ik en circe toch de indruk hebben dat je de moslims zit te verdedigen. En wat betreft 'de gematigde moslim bestaat niet' kunnen we dat dan misschien veranderen in "de gematigde moslim is een momentopname". Want hij slaat nogal snel om van gematigd naar radikaal naar nog erger ...
Ben je het dan ook niet eens dat die gematigde moslim die dan in jou ogen bestaat in feite een risico inhoud om die maar gewoon "bij duizenden naar hier te halen". Vergeet ook eens niet dat het in tegenstelling tot ons een kuddevolk is, zeer familiegebonden. Indien wij zo'n kuddevolk zouden zijn en ook zo familiegebonden was er al lang een burgeroorlog. Besef je dat ?