Los bericht bekijken
Oud 29 oktober 2004, 23:31   #122
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
ik denk niet dat je begrijpt hoe ons land werkt, een federale regering kan wetten stemmen zonder dat de vlaamse er veel kan aan doen.
Hoogst merkwaardig........
In de aanloop naar de verkiezingen beweerden N-VA'ers dat het stemmen van de splitsing B-H-V een minutenkwestie was die bij gewone meerderheid in het Vlaams parlement kon gebeuren.

Ik ben best bereid te geloven dat jij het bij het rechte eind hebt, maar in dat geval vertelden die N-VA'ers onzin.......

Citaat:
de nva houdt er rekening mee dat de federale regering misschien zal proberen een zoenoffer te brengen, dat willen we eigenlijk niet maar we weten niet eens waar verhofstadt precies op aanstuurt.
Dit 'rekening houden met zoenoffer' klinkt al héél wat timider, slapper, schuchterder dan: "....onverwijld, zónder een prijs, of wij stappen niet eens in een regering!!!........."

Citaat:
Dat wij op een zoenoffer aansturen is niet waar,
Sorry, maar ik borduurde voort op de tekst van Bart De Wever.
Misschien niet echt een gezaghebbend N-VA'er of heb ik het verkeerd voor?

Citaat:
we houden er gewoon rekening mee dat onze premier weleens rare bokkesprongen kan maken
Mooi blauw parapluutje wat je daar opentrekt.

Citaat:
en als hij een "zoenoffer" brengt dat wij te zwaar vinden zullen we er gepast op reageren.
Schilder eens een paar van die 'gepaste reacties'.
Die zijn blijkbaar reeds voorgeprogrammeerd. Zoals ook het voorziene 'zoenoffer'?
Of is dat top-secret?

Citaat:
De "eigenste regeringsploeg", de vlaamse dus zal in ieder geval GEEN prijs betalen en als het van ons afhangt de federale ook niet.
Mag ik dan, in het geval dat er wél een prijs voor B-H-V betaald wordt, (zowat het enige wat er dan nog van de stoere verklaringen vooraf overblijft), concluderen dat er van de N-VA eigenlijk niet al teveel 'afhangt'?