Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Het zou een heel stuk eerlijker zijn geweest had je dat "wij" vervangen door "ik". Die Hollanders vertoeven reeds lang binnen onze landsgrenzen. En ze doen het hier goed. Dat gaat van inwoners van residentiële wijken in de regio Antwerpen over Nederlandse leerlingen en studenten in het Vlaams onderwijs tot en met vestigingen van Albert Hein. Die vertoeven hier niet als "toerist". Moeten die voor system/Het Oosten dan ophoepelen?
Voor het overige heb ik evenmin iets tegen de Belgische francofonen op voorwaarde dat ze zich tegenover ons Vlamingen hoffelijk aanstellen. Ik kom frequent in contact met francofonen die daar perfect aan beantwoorden. Helaas zijn er nog steeds té veel van een ander kaliber, vooral in Brussel en de Vlaamse Rand.
|
Albert Hein hebben wij hier niet nodig. Er is al een grote inflatie aan grootwarenhuizen allerhande hier bij ons in België. Volgens mensen die soms gaan winkelen in een Albert Hein in België hebben ze daar niet alle producten, denken ze te vaak : die Belgen moeten zich maar aanpassen aan onze producten en onze smaak, en bovendien zijn ze niet altijd in alles goedkoper. M.a.w., we kunnen de Albert Hein wel missen.